تشریفات مجالس مُنزا | تشریفات عروسی

کارها و مراقبت های قبل از عروسی برای عروس و داماد

  • خانه
  • وبلاگ
  • کارها و مراقبت های قبل از عروسی برای عروس و داماد

مراقبت های قبل عروسی برای درخشیدن عروس و داماد در روز عروسی بسیار اهمیت دارند. اگر تاریخ عروسی شما مشخص شده و هنوز مراقبت های لازم را انجام نداده اید بهتر است به ادامه این مطلب توجه کنید. چرا که قصد داریم درباره کار ها و مراقبت های قبل از عروسی بیشتر صحبت کنیم.

بررسی میزان اهمیت مراقبت های قبل عروسی

مراقبت های پوست قبل از عروسی

مهمترین مسئله قبل از عروسی مراقبت از پوست عروس و داماد است. بیشتر عروس و داماد ها به دلیل مشغله زیاد به طور کل از این موضوع غافل خواهند شد. اما آیا می دانید که چگونه باید از پوست خود مراقبت کنید و آن را شاداب نگهداری کنید. باید بدانید که مراقبت از پوست نیازمند زمان و مهارت خاصی است. بنابراین حداقل از سه الی شیش ماه قبل از عروسی لازم است این مهم را به دقت انجام دهید. همچنین باید بدانید که  مراحل مراقبت از پوست بانوان با آقایان کاملا متفاوت است. در ادامه به آموزش کامل روش های مراقبت های پوستی در این دوران خواهیم پرداخت.

مراقبت پوستی شامل چه مواردی می شود؟

در این بخش به معرفی انواع بخش های مراقبت پوستی عروس و داماد های عزیز در لیست زیر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

لیستی از مراحل مراقبت پوستی بانوان:

  • مهم ترین قدم و اولین قدم (پاک سازی و لایه برداری پوست)
  • خرید محصولات شناخته شد و برند
  • نوشیدن دمنوش های مناسب
  • رسیدگی به مشکلات پوستی
  • آبرسانی پوست و لب ها
  • رژیم غذایی مناسب
  • ویتامینه کردن بدن
  • درمان لک و جوش
  • دوری از استرس

مراقبت پوستی برای آقایان

لیستی از مراقبت های پوستی آقایان:

  • پاکسازی پوست صورت
  • ماسک های صورت
  • لایه برداری پوست
  • آبرسانی صحیح
  • ماساژ صورت
  • ضد آفتاب
  • شیو ریش

 بررسی نحوه پاکسازی پوست برای عروس و داماد

قبل از هر چیزی باید بدانید که اولین مرحله از روتین های پوستی (مراقبت از پوست) پاکسازی و تمیز کردن سطح آن است. اما برای تمیز کردن سطح پوست چه کارهایی را باید انجام داد؟ باید بدانید که روش های قدیمی مثل: شستشو صورت با صابون و شامپو نیز بسیار اشتباه بوده است. بنابراین برای پاکسازی پوست به هیچ عنوان از شامپو و صابون ها استفاده نمی کنید. در ضمن توجه داشته باشید که این موضوع برای آقایان و خانم ها یکسان است. سپس باید بدانید که جایگزین صابون و شامپو چه محصولاتی می توانند باشند. اغلب برای پاکسازی پوست از ژل های شستشو و فوم نیز استفاده می شود.

نکته: بسیار مهم است که نوع پوست فرد چه چیزی است. با دانستن این مسئله که خانم یا آقا چه نوع پوستی دارد می توان گفت ژل یا فوم برای اجرای اولین قدم از مراقبت های پوستی مناسب است. آیا می دانید نوع پوست شما چه چیزی است؟ در ادامه درباره انواع پوست و محصول مناسب برای شستشو نیز بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با انواع پوست و محصول مناسب برای شستشو

افراد دارای انواع پوست مختلفی هستند. همچنین به طور کلی انواع پوست ها شامل: خشک، چرب، مختلط و معمولی نیز می شوند. همانطور که گفته شده محصولات پوستی چه برای پاکسازی و چه برای موارد دیگر مثل: لایه برداری، آبرسانی، ماسک ها نیز متفاوت می باشد. بنابراین ابتدا باید نوع پوست خود را شناسایی کرده و سپس ژل یا فوم شستشو مناسب با پوست خود را تهیه کنید.

 

اهمیت نوع پوست در پاکسازی

 

چرا پوست خود را لایه برداری کنیم؟

پس از پاکسازی پوست لایه برداری نیز کمک بسیاری به از بین رفتن تمامی آلودگی های باقی مانده بر روی پوست می کند. البته که لایه برداری با هدف پاکسازی نیز انجام نمی شود. بلکه لایه برداری برای روشن شدن پوست نیز بیشتر استفاده می شود. باید توجه داشته باشید که هر کدام از مرحله های مراقبت پوستی تنها به تعداد دفعات مجاز باید اجرا شوند. چرا که در غیر اینصورت مشکل ساز خواهند بود. همچنین جالب است بدانید که با لایه برداری پوست سلول های مرده از روی سطح پوست جدا خواهند شد. برای لایه برداری اصولی نیز می توان از روش های زیر برای عروس خانم و آقا داماد نیز استفاده کرد.

نکته: برای کاهش هزینه ها می توانید از لایه بردار های قوی خانگی نیز استفاده کنید.

لیستی از لایه بردار های قوی مناسب خانم ها و آقایان

خانم ها:

  •  دارچین و عسل
  • نشاسته و ماست
  • زردچوبه و  شکر

مراقبت های قبل عروسی با استفاده از لایه برداری قوی پوست

آقابان:

  • کرم لایه بردار پوست
  • ماسک خاک رس

ارتباط ویتامینه کردن بدن با مراقبت های قبل عروسی

 

مراقبت های قبل عروسی با خوردن توت فرنگی برای شادابی پوست

 

اگر بدن شما مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نکند بدون شک تاثیر بسیار زیادی بر روی ناخن ها، پوست و مو شما خواهد داشت. بنابراین باید به ویتامینه کردن بدن خود برای شادابی و پر انرژی بودن خود در روز عروسی توجه کنید. از شش ماه قبل سعی کنید طبق یک برنامه منظنم ویتامین هایی که در بدن شما کمتر است را مصرف کنید. همچنین سعی کنید رژیم غذایی سالمی داشته باشید برای مثال افزایش مصرف میوه، سبزیجات و انواع سالاد ها به همراه غذا نیز توصیه می شود. همچنین باید بدانید که خوردن آنتی اکسیدان ها مثل گوجه فرنگی، توت فرنگی نیز به طراوات پوست انسان ها کمک بسیاری می کند. اگر به تنهایی نمی توانید رژیم غذایی سالم و روش ویتامینه کردن بدن را به درستی پیش ببرید می توانید به یک دکتر تغذیه نیز مراجعه کنید.

بررسی ارتباط ضد آفتاب و صافی پوست

صافی پوست با کرم ضد آفتاب

بهترین روش برای نگهداری صحیح از پوست همچنین جلوگیری از هر گونه لک، جوش، منافذ باز و… در پوست خانم ها و آقایان استفاده از کرم ضد آفتاب نیز می باشد. سعی کنید همیشه دو ساعت قبل از خروج از منزل از ضد آفتاب نیز استفاده کنید. تا کنون تمامی مسائل مربوط به نگهداری از  پوست و حفظ شادابی آن را برای شما توضیح داده ایم اما کار های مهم بسیار دیگری نیز قبل از عروسی وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تموم کردن همه خرید ها قبل از عروسی

همه عروس و داماد ها قبل از شروع زندگی مشترک باید یک سری خرید های ضروری را انجام دهند. خرید های عروس داماد می تواند شامل: لباس، حوله، لوازم آرایشی و بهداشتی، سرویس طلا و… نیز باشد. در نهایت توصیه ما به شما برای تجربه یک روز بی  دغدغه و شاد تمام کردن همه خرید های عروسی قبل از رسیدن تاریخ جشن عروسی نیز می باشد.

چیدمان منزل عروس و داماد قبل از جشن عروسی

 

چیدمان خانه عروس و داماد قبل از عروسی

 

قبل از عروسی باید خانه عروس و داماد مشخص شود و خرید وسایل خانه نیز تکمیل گردد. در صورت تکمیل شدن خرید وسایل خانه به راحتی می توانید آن ها را طبق سلیقه شخصی چیدمان کنید. البته بایددر نظر داشته باشید که چیدمان خانه عروس نباید تا بعد از جشن عروسی ادامه دار باشد.

پرو لباس عروس چند روز قبل از عروسی

پرو لباس عروس قبل ازعروسی

اگر پرو لباس عروس را برای آخرین لحظه بیاندازید با مشکلاتی رو به رو خواهید شد. گاهی پیش آمده است که در روز عروسی میکاپ عروس تمام شده و داماد پشت درب سالن زیبایی منتظر عروس بوده اند اما عروس در پوشیدن لباس خود با مشکلاتی مثل: بالا نیامدن زیپ نیز رو به رو شده است.

نکات مهمی که باید درباره میکاپ عروس بدانید

 

نکات مهم میکاپ عروس

 

بعد از داشتن پوست صاف میکاپ عروس بسیار می تواند مهم باشد. ابتدا باید بدانید که باید برای میکاپ عروس به سراغ حرفه ای ها بروید و تمامی محصولات آرایشی که برای شما استفاده می شود باید از برند های خوب و شناخته شده باشد. چرا که اگر پوست حساسی داشته باشید با استفاده محصولات آرایشی نا مرغوب ممکن است دچار مشکلات غیر قابل تحملی شوید.

نکته: اگر میکاپ روز عروسی برای شما اهمیت زیادی دارد می توانید یکبار قبل از روز عروسی درخواست میکاپ روز عروسی خود را بدهید. البته توجه داشته باشید که در روز های اخر و نزدیک به عروسی انجام کار هایی مثل: رنگ مو جدید، کوتاهی مو و ایجاد هرگونه تغییرات جدید برای ابرو و.. ممنوع است. چرا که ممکن است ظاهر شما را خوب نشان ندهد و تاثیر بسیاری در میکاپ عروس شما داشته باشد.

چند توصیه مهم به داماد ها قبل از روز عروسی

 

توصیه های مهم به داماد قبل از عروسی

 

قبل از عروسی کارهای مهمی وجود دارد که داماد وظیفه انجام دادن آن ها را بر عهده دارد. در ادامه برای آقا داماد ها لیستی را آماده کرده ایم.

لیستی از کار های مهم داماد قبل از عروسی:

  • نظارت بر امور مراسم
  • پخش کردن کارت های عروسی
  • در نظر گرفتن همه احتمالات مراسم
  • کمک گرفتن از افراد دلسوز و مسئولیت پذیر

پیام بگذارید

هدف ما ایجاد راه‌حل‌هایی است که موانعی را که افراد را از انجام بهترین کارشان باز می‌دارد، از بین ببرد.