تشریفات مجالس مُنزا | تشریفات عروسی

فیلمبرداری عروسی و نکات و ترفند های آن

فیلمبرداری عروسی

عکاسی و فیلم برداری شب عروسی باید توسط فرد یا تیمی حرفه ای انجام شود. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره نکات و ترفند های فیلمبرداری هستید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مختصری درباره فیلمبرداری عروسی

یکی از مهمترین مواردی که در شب عروسی باید به آن توجه کرد فیلم برداری در شب عروسی است. عکاسی و فیلم برداری از شب عروسی به ثبت لحظات شادی شما کمک می کند.  بسیار مهم است که عکاس و فیلمبردار شب عروسی فردی مهارت دیده و حرفه ای باشد. بنابراین باید بخشی از هزینه های برگزاری جشن عروسی را برای پرداخت دستمزد عکاس و فیلمبردار در نظر بگیرید. البته باید بدانید که پس از عروسی مدت  زمان مشخصی برای ادیت و آماده سازی تصاویر و فیلم های عروسی نیز لازم است. در نهایت بعد از گذشت این زمان و پرداخت کامل هزینه عکاسی و فیلمبرداری می توانید از تماشای عکس و فیلم های عروسی لذت ببرید.

فیلمبرداری عروسی

نکات مهمی که باید در انتخاب یک آتلیه خوب رعایت کنید

در هنگام انتخاب آتلیه برای گرفتن عکس و فیلم های شب عروسی لازم است به  نکاتی توجه کنید. در این بخش از مقاله به لیستی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

لیستی از نکات مهم برای انتخاب آتلیه حرفه ای:

تخصص فیلمبردار:

فیلمبردار عروسی باید مهارت لازم با نحوه فیلم برداری عروسی داشته باشد. فیلم بردار باید تخصص مربوط به فیلمبرداری عروسی را داشته باشد. چرا که این کار نیاز به تخصص دارد. در غیر اینصورت ممکن است کیفیت فیلم و عکس های شب عروسی مورد پسند عروس و داماد نباشد. با توجه به این مسئله که هزینه فیلم برداری و عکاسی بالا است قبل از انتخاب فیلمبردار باید به این نکات توجه کنید.

اخلاق خوب و حرفه ای:

داشتن اخلاق حرفه ای و خوب بسیار برای انتخاب اتلیه و فیلمبردار اهمیت دارد. چرا که مدت زمان زیادی در طول مراسم با عکاس و فیلمبردار در ارتباط هستید. در طول این زمان باید بدون استرس و با صبر بالا در کنار شما فعالیت خود را انجام دهند. اگر به دنبال تیم حرفه ای با اخلاق خوب و حرفه ای هستید پیشنهاد ما به شما عزیزان تماس با تیم تشریفات منزا است. منزا تیم حرفه ای عکاسی و فیلمبرداری مخصوص شب عروسی با رزومه قوی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

رزومه قوی (نمونه کار ها):

فیلم بردار باید تجربه کافی در زمینه فیلمبرداری در عروسی را داشته باشد میزان تجربه فیلمبردار را می توان با در نظر گرفتن رشته تحصیلی فیلم برادر و کارهایی که انجام داده بسنجید. بنابراین داشتن نمونه کار قوی برای فیلم بردار بسیار مهم است چرا که تا عکس و فیلم های مربوط با عروسی های دیگر را به شما نشان ندهد نمی تواند تصمیم درستی در انتخاب کردن آن بگیرید.

توجه به تجهیزات فیلم بردار:

باید بدانید که فیلمبردار حرفه ای بدون تجهیزات حرفه ای نمی تواند کیفیت کار را تضمین کند. بنابراین زمانی که قصد دارید فیلم بردار خود را انتخاب کنید یکی از مهم ترین نکاتی که بعد از حرفه بودن فیلم بردار باید به آن توجه کنید تجهیزات حرفه ای فیلم بردار است. تجهیزات فیلم بردار باید سالم و بروز باشد. تنها در صورت انتخاب فیلم برداری حرفه ای با تجهیزات بروز و سالم خیالتان از عکس و فیلم های شب عروسی راحت خواهد بود.

 

فیلمبرداری عروسی

اهمیت انتخاب لوکیشن و تاثیر آن بر فیلمبرداری

به طور کلی دو موضوع با بهتر شدن عکس و فیلم های عروسی ارتباط دارند. در اولین قدم انتخاب تیم حرفه ای فیلمبرداری است و در دومین مرحله توجه لازم به مکان عکاسی است. بنابراین انتخاب یک مکان مناسب بسیار بر روی کیفیت تصاویر و فیلم های عروسی تاثیر گذار خواهد بود. اگر مکانی را برای عکاسی در نظر ندارید می توانید از تیم تشریفات عروسی منزا کمک بگیرید.  تشریفات عروسی منزا  در انتخاب لوکیشن و ثبت عکس های به یادماندنی با کیفیت کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

معرفی ترفند های فیلمبرداری عروسی

تیم حرفه ای آتلیه انتخابی شما باید با مهارت های زیر برای ثبت فیلم با کیفیت و بهتر آشنایی داشته باشد. باید قبل از برگزاری جشن عروسی با فیلم بردار خود درباره نحوه فیلم برداری صحبت کنید. یکی از نکاتی که فیلم بردار ها برای ساخت فیلم عروسی جذاب باید به آن ها توجه کنند این است که از سوژه های جذاب دیگر عروسی غافل نشوند. یکی از سوژه های جذاب در عروسی می تواند ثبت لحظاتی مثل رسیدن گل ها و گل آرایی میز عروس و داماد نیز باشد. فیلم برداری می تواند از جام های نوشیدنی یا تزئینات میز شام عروس نیز باشد. لحظه های مانند آماده شدن عروس و داماد نیز می تواند جذاب باشد. همچنین لحظات خداحافظی عروس و داماد با مهمان ها از لحظات مهمی است که باید حتما با فیلم برداری ثبت شود. حتی می توانید از عروس و داماد در مورد موضوعات فیلم برداری نظر خواهی کنید.  یکی از موضوع هایی که می تواند برای فیلم برداری عروسی جالب باشد فیلم گرفتن از اتاق شخصی عروس یا وقت گذراندن داماد با دوست های آن باشد.

لیستی از ترفند های فیلم برداری عروسی:

  • همگام کردن آهسته فلاش
  • استفاده درست از تکنیک محو شدن
  • یا شفاف شدن تصاویر توجه به جزئیات
  • استفاده از فوکوس مناسب بر روی سوژه و دیافراگم باز

فیلم بردار حرفه ای چه مهارت هایی دارد؟

فیلم بردار حرفه ای باید با مهارت های عکاسی و فیلم برداری آشنا باشد. مهارت هایی مانند استفاده از افکت ها و استفاده از جلوه های ویدئویی، استفاده از فوکوس مناسب، ثابت کردن دوربین و موبایل،  استفاده از ترکیب بندی درست و اصولی در فیلم برداری، آشنایی با نور پردازی، آشنا به اصول و تئوری رنگ ها، داشتن خلاقیت و دید هنری،  آشنایی با ترند های روز در حوزه فیلم برداری بسیار مهم هستند. در کنار مهارت های گفته شده داشتن روحیه تیمی و تجهیزات حرفه  ای مانند: دوربین های بروز، لنز مناسب، باطری و شارژر، سه پایه، لوازم جانبی فیلم بردار و .. نیز اهمیت دارد. البته باید بدانید که فیلم بردار حرفه ای تنها دلیل انتخاب شما نباید باشد مهم ترین مسئله این است که فیلم بردار شما نمونه کار مرتبط با عروسی داشته باشد.

پیام بگذارید

هدف ما ایجاد راه‌حل‌هایی است که موانعی را که افراد را از انجام بهترین کارشان باز می‌دارد، از بین ببرد.