تشریفات مجالس مُنزا | تشریفات عروسی

ویژگی های ساقدوش عروس داماد

ساقدوش

در جشن های عروسی ورود عروس و داماد همراه با ساقدوش نیز بسیار به چشم می آید.  بیشتر زوج های جوان را به عنوان ساقدوش نیز انتخاب می کنند. لباس ساقدوش ها باید مناسب با سلیقه عروس و داماد باشد. ساقدوش ها در اجرای برخی از رسم و رسوم ها به عروس و داماد کمک می کنند. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره شاه بالا عروس و داماد هستید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 مختصری درباره استایل ساقدوش ها

استایل ساقدوش ها باید نسبت به دیگر حاضرین خاص و متفاوت باشد. عروس و داماد می توانند از دوستان نزدیک خود برای ساقدوش در روز عروسی استفاده کنند. نکات مهمی که ساقدوش ها باید در عروسی رعایت کنند را از قبل با آن ها  هماهنگ خواهند کرد.

نکته : در زبان ترکی به ساقدوش شاه بالا نیز گفته می شود.

چند نفر برای ساقدوش عروس و داماد نیاز است؟

در گذشته تعداد ساقدوش های عروس و داماد نسبت به مهمان های جشن عروسی تعیین می شد. بنابراین اگر جشن عروسی چهل مهمان داشت یک زوج ساقدوش برای همراهی عروس و داماد کافی بوده است. اما اگر تعداد مهمان ها بیشتر است حدود 3 الی 4 ساقدوش باید در کنار عروس و داماد قرار بگیرند.

 

بررسی اهمیت لباس ساقدوش ها

ساقدوش ها در کنار عروس و داماد قرار می گیرند بنابراین باید بسیار زیبا و متفاوت دیده شوند. نسبت به فرهنگ خانواده ها و تزئینات جشن لباس رنگ لباس شاه بالا انتخاب خواهد شد. البته نظر اصلی با عکاس عروسی نیز می باشد. نسبت به سلیقه عروس و داماد و سبک تزئین جشن عروسی این لباس ها می توانند متفاوت باشند. برخی از مردم عروسی های سنتی میگیرند و لباس شاه بالا را نیز سنتی انتخاب می کنند. برای ایجاد ظاهری بهتر شاه بالا خانم می توانند از موهای برهنه با مدل های خاص نیز استفاده کنند. همچنین انتخاب کفش شاه بالا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وظیفه ساقدوش ها در عروسی چه چیزی است؟

وجود شاه بالا در عروسی ضروری و مهم است. اگر بخواهیم سنتی نگاه کنیم شاه بالا خدمتگزار عروس و داماد هستند. به طور کلی در روز خاص عروسی شاه بالا ها می توانند نقش مهمی در کاهش استرس عروس و داماد نیز داشته باشند. به نوعی که در طول عروسی عروس و داماد را حمایت کرده و مسئولیت های ویژه ای دارند.

لیستی از وظایف شاه بالا در عروسی:

  • نگهداری وسایلی مانند شاسی عروس و داماد
  • کمک کردن در نوشتن چک لیست ها
  • نوشتن کارت دعوت و گیفت عروسی
  • همفکری درباره مسائل مهم
  • نگهداری هدایای عروسی
  • آماده کردن عروس

 

کادوی ساقدوش عروسی

 در بیشتر اوغات ساقدوش های عروس و داماد انتظار کادو ندارند. اما لازم است که برای جبران محبت آن ها کادویی مناسب آماده کرد. اگر ساقدوش های شما زوج باشند می توانید یک کادوی مشترک برای آن ها خریداری کنید. عکس عروس و داماد به همراه شاه بالا نیز به آن ها هدیه داده خواهد شد. 

نکات مهم در انتخاب ساقدوش عروسی

  1. مجرد یا متاهل بودن ساقدوش ها اهمیتی ندارد اگر متاهل هستند به صورت زوج حضور پیدا می کنند.
  2. اگر شاه بالا عروسی دوست شما شخص دیگری بوده دلیل بر این نیست که شما از او دعوت نکنید.
  3. لازم نیست ساقدوش ها حتما از اعضا درجه یک فامیل یا اعضای خانواده انتخاب شوند.
  4. اگر قصد دارید شاه بالا داشته باشید حتما چند نفر را به عنوان ذخیره داشته باشید.
  5. شاه بالا داشتن یا نداشتن تصمیمی است که عروس و داماد می گیرند.
  6. ساقدوش ها می توانند همگی آقا یا خانم باشند.
  7. پدر و مادر بهترین ساقدوش ها به حساب می آیند.

چه اطلاعاتی را به عروس خانم ها ندهیم؟

باید بدانید که قبل از عروسی ممکن است اتفاقات ناخوشایندی برای ساقدوش ها بیوفتد که نباید آن ها را به عروس خانم اطلاع دهید. یکی از این مشکلات می تواند سایز نبودن ساقدوش ها باشد. اگر اطلاعات این چنینی را سریعا به گوش عروس خانم ها برسانید دچار استرس و نگرانی می شوند و آرامش خاطر نخواهند داشت. در ادامه برای آشنایی بیشتر با اتفاقاتی که ممکن است برای ساقدوش ها بیفتد لیستی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

لیستی از اتفاقات ناخوشایند برای ساقدوش ها:

  1. شکستن پاشنه کفش
  2. کثیف شدن لباس ها
  3. اندازه نبودن لباس ها
  4. اندازه نبودن کفش
  5. پاک شدن آرایش
  6. دیر آماده شدن
  7. خرابی لباس ها

پیام بگذارید

هدف ما ایجاد راه‌حل‌هایی است که موانعی را که افراد را از انجام بهترین کارشان باز می‌دارد، از بین ببرد.